Грамматикалық ойындар (Әдістемелік құрал)

Грамматикалық ойындар (Әдістемелік құрал)
Алғы сөз
Бұл әдістемелік құралдағы грамматикалық ойындар оқушының тілін, ой – ұшқырлығын дамытады, тапқырлыққа жетелейді, өзіндік пікір айтуға жағдай жасады және пәнге деген қызығушылығын арттырады.
Фонетикалық ойындар оқушылардың сауаттылығын арттырады, дыбыстарды терең меңгеруге көмектеседі.
Ойынға бала бар ынтасымен беріліп, оны білуге, меңгеруге талпынып, алуан түрлі дағды, мәліметтерді алып, шеберліктерін шыңдайды.
Олардың білімдерін одан әрі дамытады, тереңдетеді, ізденімпаздығын арттырады, шығармашылық қабілетін дамытады.

«КІМ ЖҮЙРІК?» ойыны
Көңілді шумақтар
1 – БІР
Же1 екен 1қазан:
Ке1 жемді 1қазан
1 – ақ сәтте қойды жеп,
Кү1 етті:
«Тойдым»,- деп.
Естіп 1 кез дү1ді,
Жағадағы тү1ді
Паналауға жүгірді.

2 – ЕКІ
Баласына ж2ріп,
Ұрсып жатыр К2лік:
– 2леніп с2ріп,
Алып қапсың «2лік».
2ншілей «2ңді»
Көрсетпе!- деп ж2ді.
К2рейіп баласы,
2ленбей таласып,
«Жоймасам ба 2мді!»
Деп б2нген с2лді.

3 – ҮШ
3 тентек баласы
3інші кластың
Доп 3ін таласып,
К3терін сынасты.
Бір допты кішкене
3еуі ап құшаққа,
Барынша к3ене,
Тартысты 3 жаққа…
3 досқа
Үйшікте
Жатқан кеп к3ікте,
Тұмсығын 3кілдеу
Көтеріп, т3кірді.
«Жағдай м3кілдеу»,-
Дегендей, 3 үрді –
Өзінше 3 досты
Басқансып «3кірді».

5 – БЕС

«Тебесің,- деп,- қойларды»,
5-ті айғырды қораның
Тө5іне лақтырдым.
5 аспап батырмын.
Сен5ең, сұрағын:
5іктегі бөпемнен,
5 жастағы көкемнен.

6 – АЛТЫ

6 бала ел с6н баққан
Тепті ұзақ күн 6бақан.
Бөсті бізге 6ш тым:
– Тұрмаушы едім қ6тырап,
Б6қта көп м6дым:
Жауырыным ж6рап,
Көрінбейтін б6рым.

10 – ОН

10 бала қоршады
10ыншы вагонды,
Т10 әкеп қарсы алды
Ағайды пог10ды.
Құрметті бұл қ10ақ
Ауылға ж10дағы,
С10арда ол болмақ
Аңшымен с10дағы.

АДАСҚАН АТАУЛАР

Қолына алып қаЗықты
Ашқарақ асқа асықты

Жарасқа бәрі күліпті.
Жазда еСік киіп жүріпті

Көпен қатты ысқырды,
КепСерлерді ұшырды.

Балық аулай барғанмын мен,
Шортан ілдім Бармағыммен.

Қол бұлғайды балалар,
Келеді ұшып тырМалар

Атам шАпан байырғы
Қойын кері қайырды

Түні бойы бҰқалар
«Бақ – бақ»- десіп жақ талар

Татты да сорпаны,
Мұз салды ол тағы

ЕЛекті ерттеп алады,
Базарға атам барады.

Інім менің мүскентай
Қолқанатқа жарады –
Қалтасымен кішкентай
Күнде отын жарады
.
Айман апай айналды
Бәрін жиып қасына:
Бір – бір бантик байлады
Бес қАзының шашына.

Ойны қанбас Тілектің,
Күнімен асық атады.
Сыбанып ап білекті,
Бақасын баптап жатады.

Жазда ауылда атама
Шөп шабыстым шаҢғымен
Қыста қарап жатам ба –
Қырдан астым шалғымен

Екі жасар шамасы
ҚарындаШы Қымбатты
Жеті жасар аТасы –
Жомарт келіп жұбатты.

КЕРІ ОҚЫП КӨР
«УА!»- десіп отырар
Кейде үлкендер білсендер
«УА!»- дан тағы сөз туар,
Кері оқып көрсеңдер.

«АУ!» болады ол сөзін
Екі әріптен тұрады –
Көріп жүрген күнде өзің
Балықшының құралы.

«СҮТ»- сүйікті тамағың,
Теріс оқып қарағын:
Кейде ұйқыда көретін
«ТҮС» боп шығар жаңағын.

Көп қой ыдыс түрлері,
«КЕСЕ» деген және бар.
Көп жүк артып жүреді,
«ЕСЕК»- күшті жануар.

Оңға қарай оқысаң,
ҚАМЫТ – әбзел бұйымы.
Солға қарай оқысаң,
ТЫМАҚ – қысқы киімін.

Кері оқуға келетін
Тең мағына беретін.
Қызық сөздер тағы бар,
Оны өздерің табыңдар!

Павлодар қаласы
№9 жалпы орта білім беру гимназия – мектебі
Карманова Н. А.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *